Blog

Dobre materiały firmowe – część I – co jest ważne?

Zastanawiasz się jak stworzyć spójny wizerunek przedsiębiorstwa? Czujesz, że Twoja identyfikacja wizualna wymaga odświeżenia? Nie masz pomysłu na przygotowanie materiałów firmowych? A może uważasz, że w dobie Internetu wystarczy tylko prowadzić stronę www i social media firmy… bo kto teraz czyta foldery czy ulotki, nawet w wersji Internetowej.

To prawda. Zmienił się nie tylko świat, ale także formy komunikacji z odbiorcami. Jest jednak kilka ważnych elementów, o których warto pamiętać przygotowując swoje pierwsze – bądź kolejne materiały.

MATERIAŁY, KTÓRE POMOGĄ NAM W SPRZEDAŻY NASZYCH PRODUKTÓW LUB USŁUG.

Jak tego dokonać? Jakie cele mają spełniać materiały firmowe?  Jak przygotować spójne pakiety firmowe, które będą odpowiednio komunikować Twoje usługi?

PO PIERWSZE – CEL

Pierwszym pytaniem na które musimy sobie odpowiedzieć jest: PO CO MY TO ROBIMY? Jaki CEL chcemy osiągnąć? Materiały firmowe mają nam w tym pomóc, a nie być celem samym w sobie. Pamiętaj, że myślenie o celu przy tworzeniu tekstu i projektu graficznego to podstawa sukcesu. Błąd popełniony  już na tym etapie może Cię kosztować wiele straconego czasu i pieniędzy. Czasem warto skorzystać z pomocy agencji, która pomoże ci w opracowaniu planu (strategii) komunikacji Twoich usług.

PO DRUGIE – KLIENT

Firma, która chce stale promować swoją ofertę powinna mieć do dyspozycji pakiet materiałów promocyjnych. Nie oznacza to, że musi mieć w swojej ofercie katalogi, ulotki, roll-upy czy inne wyszukane i niestandardowe gadżety. Materiały powinny być dostosowane do tego do jakiego klienta chcemy z nimi dotrzeć i jaki rodzaj usług oferujemy. Ważne, aby przekaz był jasny i precyzyjny dla klienta, do którego kierujemy swoją usługę lub produkt. Możliwości jest wiele.

PO TRZECIE – SPÓJNOŚĆ

Jednorodność materiałów firmowych projektowana w oparciu o przyjęty system identyfikacji wizualnej zapada w pamięć i sprawia, że firma jest bardziej rozpoznawalna. Początkiem budowania pozytywnego wizerunku są spójne pakiety informacyjne, które zwiększają wyrazistą obecność firmy na rynku, a ponadto pokazują profesjonalizm i skutecznie wspierają Twój biznes.

A o tym, jak pomagamy naszym klientom w tworzeniu materiałów wizerunkowych już kolejnym wpisie pt. Dobre materiały Firmowe CZĘŚĆ II – Jak to robimy?

Monika Czarnik

 

BRANŻA EVENTOWA PORAŻONA KORONAWIRUSEM!

KOMUNIKACJA W ORGANIZACJI EVENTÓ...

KOMUNIKACJA W ORGANIZACJI EVENTÓ...

Warsztaty letnie