Sokolim Okiem – nasza podróż z okulistyką od 2013 roku
Podkarpacka konferencja okulistyczna SOKOLIM OKIEM to coroczne wydarzenie skierowane do lekarzy okulistów z regionu organizowane przez Visum Clinic, którego koncepcja powstała w odpowiedzi na potrzeby klienta. W tym roku będzie to już VII edycja konferencji, a czwarta organizowana przez nas jako ITS Communication.
Od czego się to wszystko zaczęło? Od spotkania i poznania potrzeb klienta – Visum Clinic, którego głównym celem była chęć zbudowania relacji z konkretną grupą odbiorców tj. lekarzami okulistami pracującymi w regionie. Co udało się osiągnąć na przestrzeni kilku lat i kilku edycji konferencji?
Początkowo w wydarzeniu brało udział około 100 lekarzy okulistów. Co ciekawe, od kilku lat obserwujemy tendencje zwyżkową, bo co roku w konferencji bierze udział o około 20 osób więcej. W 2018 r. liczba ta wzrosła do 220 osób. W pierwszych kilku edycjach konferencja swoim zasięgiem obejmowała tylko województwo podkarpackie. Dziś są to także województwa sąsiednie m.in.: lubelskie, małopolskie, świętokrzyskie. Co roku w konferencji bierze udział około 60 tych samych lekarzy, co świadczy o dużym zainteresowaniu tym wydarzeniem.
Jak to się stało, że konferencja w ostatnich latach zyskała tak dużą popularność? To proste – komunikacja, komunikacja, i jeszcze raz KOMUNIKACJA! Od czasu pierwszej konferencji dbamy o komunikację naszego klienta z grupami docelowymi. Przygotowania nad eventem rozpoczynamy już w marcu – pomimo tego, że samo wydarzenie co roku ma swoją premierę w połowie listopada. Od samego początku dbamy o kontakt ze sponsorami i okulistami, których na bieżąco informujemy o dacie, miejscu, programie spotkania oraz prelegentach.
Konferencja Sokolim Okiem to też wyróżniający się program i tematyka. W czasie pierwszej edycji, która odbyła się w Kielnarowej odbył się zabieg laserowej korekcji wzroku przeprowadzany w Visum Clinic i transmitowany na żywo w czasie konferencji. Od samego początku, i tak jest co roku, prelegentami w trakcie konferencji są wybitni specjaliści okulistyki z Polski, a także Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Włoch i Grecji.
W 2017 roku konferencje poprzedziło spotkanie dla uczniów klas początkowych Szkoły Podstawowej w ramach „Mini Sokolim Okiem”. Młodzi uczniowie dowiedzieli się więcej o tym jak zbudowane jest oko, jaki jest mechanizm widzenia i jak dbać o wzrok. Więcej o tym projekcie napiszemy w kolejnym wpisie.
W 2018 roku, konferencja zyskała dodatkowy 1 dzień dzięki specjalistycznym warsztatom dla lekarzy z zastosowania technologii AngioVue angiografii OCT w codziennej praktyce okulistycznej, które poprzedzały główny dzień konferencji. Cieszyły się one ogromnym zainteresowaniem.
Dbamy o to, aby tematyka konferencji i jej przekaz był jasny i zrozumiały. Wiemy, jak skutecznie skonstruować komunikat, aby zrealizować cele i założenia naszego klienta. Potrafimy promować treści i tematykę wydarzenia. Współpracujemy z mediami lokalnymi i regionalnymi. Wyróżniamy firmę na tle konkurencji spójną identyfikacją wizualną, która ułatwia zapamiętanie firmy i pomaga w budowaniu świadomości marki. Tym samym – staliśmy się i ciągle jesteśmy partnerem konferencji SOKOLIM OKIEM 😊
Najlepszym przykładem naszych działań są cele, które już udało się zrealizować. A jest to:
– stały wzrost zainteresowania konferencją SOKOLIM OKIEM,
– zwiększająca się liczba lekarzy uczestniczących w konferencji,
– wzrost rozpoznawalności VISUM CLINIC,
– zbudowanie relacji z okulistami z regionu i poza nim,
– ogólnopolski zasięg konferencji,
Konferencja może być wizytówką każdej firmy! Jest to doskonałe narzędzie, które pomaga w budowaniu długotrwałych relacji z grupami docelowymi, a zarazem wydarzenie medialne, które wpływa także na wizerunek całej marki.
Dziękujemy Visum Clinic za wieloletnie zaufanie i ciągłą chęć współpracy.
Jeśli zastanawiasz się nad organizacją konferencji, ale nie wiesz w jaki sposób wykorzystać ją w swojej strategii komunikacji – zapraszamy do współpracy.
Monika Czarnik