Blog

INTEGROWANIE PRACOWNIKÓW – CZY TO SIĘ OPŁACA?

Zakładając, bądź prowadząc już firmę, życzysz sobie, aby funkcjonowała ona jak najlepiej i przynosiła wysokie dochody? Dokładasz wszelkich starań, aby stworzyć idealną strukturę organizacyjną? Starannie dobierasz zespół pracowniczy i koordynujesz powierzane mu zadania? Monitorujesz wyniki oraz skupiasz się, aby wszystko było dopięte na ostatni guzik?

Pomimo tych wszystkich starań, często pojawia się moment, który skłania Cię do analizy Twoich działań. Warto wtedy zadać sobie pytania „Czy to wystarczy?”, „Czy może w czymś innym tkwi siła sukcesu?”. Odpowiedź jest prosta. Nie wystarczy dobrze dobierać ludzi, sztuką jest odpowiednio nimi kierować oraz stworzyć im przyjazne warunki do pracy, bo to właśnie zasoby ludzkie są motorem każdej prężnie działającej organizacji.

Na pewno zastanawiasz się od czego zacząć – to proste, od integracji Twojego zespołu. To dość istotna kwestia, ponieważ każdy człowiek jest inny. Różnimy się temperamentami, cechami charakteru, inaczej reagujemy na różne sytuacje, co może być powodem napięć i konfliktów, niesprzyjającej atmosfery między członkami zespołu oraz brakiem zaufania do siebie. To z kolei generuje niepotrzebny stres, przekreśla szansę na owocną współpracę i sukces organizacji oraz wywołuje dysfunkcje wśród kadry pracowniczej.

Patrick Lencioni w swojej książce pt:. „Pięć dysfunkcji pracy zespołowej” właśnie brak zaufania wymienia jako pierwszą, a zarazem główną dysfunkcjonalność, która jak domino, pociąga za sobą inne. Brak zaufania nie pozwala na zawiązanie prawdziwej i szczerej dyskusji, nie daje możliwości wypowiedzenia własnego zdania – powstaje obawa przed konfliktem, która jest drugą dysfunkcją i rodzi trzecią – brak zaangażowania w wykonywaną pracę. Za brakiem zaangażowania idzie czwarta dysfunkcja – unikanie odpowiedzialności oraz piąta – brak dbałości o wyniki.

Integracja szansą na stworzenie mocnego zespołu

Warto więc już od początku zadbać o zbudowanie zaufania w swoim zespole.

Wspólne spędzanie czasu, bywanie razem poza godzinami pracy sprzyja rozluźnieniu atmosfery, poznaniu się z innej strony, porozmawianiu o czymś innym niż o pracy oraz stworzeniu więzi. To bardzo ważne, ponieważ integrowanie osób współpracujących ze sobą, daje podstawy do wytworzenia między nimi zaufania, zaangażowania i odpowiedzialności, co jest kluczowe dla efektywności podejmowanych przez nich działań. Tylko silny i scalony zespół będzie działał na pełnych obrotach i skutecznie wypełniał powierzone mu zadania. Przyjazna atmosfera i poczucie komfortu w pracy jest często motywacją stawianą przez pracowników wyżej niż pieniądze, co daje jasny pogląd, że jest to ważna kwestia.

Istnieje wiele form integracji. Najczęściej wybieraną są wyjazdy bądź imprezy firmowe, które jednoczą pracowników, wytwarzają przywiązanie do firmy, a także wzmacniają relację pracownik-przełożony. Coraz częściej wykorzystywane są metody coachingowe, które zyskują popularność jako narzędzia wspierające zarządzanie zespołem pracowniczym. Points of You to jedna z metod integracji, która koncentruje się na lepszym poznaniu się członków zespołu, zwiększeniu wzajemnego zaufania, wzmocnieniu relacji oraz usprawnieniu procesu komunikacji w zespole. Dzięki specjalnie przygotowanej „grze”, ludzie zaczynają ze sobą rozmawiać, wyrażają własne opinie, mówią o odczuciach i nagle okazuje się, że samodzielnie są w stanie rozwiązać swoje bieżące problemy.

A jak się ma Twój zespół? Być może potrzebuje dodatkowego bodźca?

Jeśli chcesz zaktywizować swój zespółpolecamy Warsztat Integracyjny dla Zespołów!

Warsztaty biznesowe

 

 

 

BRANŻA EVENTOWA PORAŻONA KORONAWIRUSEM!

KOMUNIKACJA W ORGANIZACJI EVENTÓ...

KOMUNIKACJA W ORGANIZACJI EVENTÓ...

Warsztaty letnie