Blog

Życzmy sobie… mądrze i z klasą

Czy masz w zwyczaju składać życzenia świąteczne swoim klientom, partnerom i pracownikom? Zwykle robisz to elektronicznie, telefonicznie czy osobiście?

Obecnie coraz częściej siadamy przy komputerze, wybieramy gotowe kartki elektroniczne i rozsyłamy życzenia za pomocą e-maila, Facebooka lub wyciągamy telefon i wysyłamy SMS z szablonem pobranym z Internetu. Bywa i tak, że przekazujemy otrzymaną od kogoś wiadomość dalej, zapominając nawet o zmianie podpisu. Nie ma co ukrywać, że dla większości z nas sztuka składania życzeń może stanowić nie lada wyzwanie, dlatego ograniczamy się do utartych schematów. Jest to wygodne i szybkie rozwiązanie.

Czy savoir-vivre mówi coś o składaniu życzeń? Jak powinniśmy to robić zgodnie z etykietą biznesu?

Savoir-vivre nie przekreśla wysyłania życzeń za pomocą e-maila lub SMS-a. Należy jednak pamiętać do kogo możemy pozwolić sobie je wysłać, i w jakiej formie. Jeśli zdecydujemy się na gotowy szablon życzeń z Internetu, to należy pamiętać o spersonalizowaniu wiadomości, małej korekcie tekstu, zmianie identyfikacji wizualnej opatrzonej w logo i podpisie właściciela firmy lub członków organu zarządzającego. E-maile są dopuszczalne w kontaktach biznesowych,  bo zawsze miłym gestem jest złożenie życzeń partnerom, z którymi na co dzień nie mamy osobistego kontaktu. W pogoni za uciekającymi terminami i spotkaniami służbowymi często zapominamy o osobistych życzeniach dla naszych współpracowników. Niezależnie od tego, czy w Twojej firmie wysyła się do pracowników świąteczne e-kartki czy przekazuje się życzenia bezpośrednio, to warto, aby miały one osobisty akcent. Nawet jedno, krótkie zdanie dodane od siebie do standardowych życzeń może spowodować, że na twarzy odbiorcy pojawi się szczery uśmiech.

Wysyłanie życzeń świątecznych za pomocą poczty elektronicznej jest jak najbardziej dozwolone. Taką wiadomość zawsze wysyłajmy ze skrzynki firmowej, a jeśli jest to e-mail zbiorczy to warto ukryć pozostałych adresatów. Do treści możemy dołączyć odpowiednich rozmiarów grafikę, pod warunkiem, że pochodzi ona z legalnej bazy obrazów lub została przez nas indywidualnie zaprojektowana.

Sztuka składania życzeń polega przede wszystkim na uchwyceniu ich charakteru. Pisząc świąteczne życzenia, daj się ponieść świątecznej atmosferze!

Składać życzenia może każdy, ale warto wiedzieć, że sposób w jaki to robimy ma także wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku firmy i trwałe relacje z otoczeniem.

BRANŻA EVENTOWA PORAŻONA KORONAWIRUSEM!

KOMUNIKACJA W ORGANIZACJI EVENTÓ...

KOMUNIKACJA W ORGANIZACJI EVENTÓ...

Warsztaty letnie