Nie ma jak…u siebie!
O wydarzeniach firmowych część II
Życie firmy w modelu bardzo przypomina życie człowieka. Dobrym przykładem są wydarzenia firmowe, które często odzwierciedlają uroczystości rodzinne i tak np. można porównać uroczystość WMUROWANIA KAMIENIA WĘGIELNEGO do „Baby shower”, OTWARCIE nowego Zakładu lub firmy do „chrzcin”, a JUBILEUSZ firmowy do urodzin.
Co łączy te wydarzenia? To, że zwykle zapraszamy na nie najbliższe, najważniejsze osoby i dzięki temu budujemy z nimi wartościowe relacje. Wprowadzamy je w tajniki swojej firmy lub rodziny, darzymy zaufaniem i zapraszamy do wspólnego radowania się i świętowania. Wzorem spotkań rodzinnych warto zapraszać gości „do siebie” czyli do siedziby firmy, miejsca nowej inwestycji itp. Specjalizujemy się w wydarzeniach, które odbywają się na terenie firmy bądź zakładu produkcyjnego klienta i z doświadczenia wiemy, że takie spotkania są zawsze wyjątkowe. Klienci, dostawcy, lokalni partnerzy biznesowi nie mogą na co dzień zobaczyć Waszej firmy od środka. Nie zawsze mają okazję zobaczyć produkcję i Wasze produkty. Nie mogą z bliska poczuć panującej w Waszym zakładzie atmosfery. Takie spotkania zawsze robią wrażenie i na długo pozostają w pamięci zarówno gości jak i pracowników.
JAK ZORGANIZOWAĆ TAKIE WYDARZENIE?
ETAP I
Kluczem jest odpowiedź na podstawowe pytanie po co nam ten event, dla kogo, co chcemy pokazać i jak chcemy to zrobić (patrz wpis „Zróbmy sobie event). Jak już znamy odpowiedź na powyższe pytania to wybierzmy miejsce realizacji.
ETAP II
Załóżmy, że robimy event w siedzibie naszej firmy. Jak się do tego przygotować?
- Wybierz miejsce i zastanów się czy zmieszczą się tu Twoi goście.
- Czy miejsce w którym odbędzie się event jest ”przyjazne dla gości”? Jeśli nie, jaką infrastrukturę należy stworzyć, aby takie było? Czy może lepiej postawić namiot?
- Jak przygotować Twoją firmę i dojazd do niej na to wydarzenie?
- Zastanów się jakiej techniki użyjesz, aby pokazać to co przygotowałeś dla Twoich gości. Co będzie tłem tego spotkania?
- Przemyśl, które części zakładu chcesz pokazać i czy wymagają jakiegoś uzupełnienia – na przykład o informacje techniczne, merytoryczne (Study Tours po zakładach produkcyjnych zawsze cieszą się ogromnym zainteresowaniem i są wielką szansą dla gospodarza na pokazanie tego co ma najlepsze).
- Czym poczęstujesz gości?
To szereg bardzo praktycznych i realnych pytań pomocnych przy planowaniu eventu w myśl zasady ,,od ogółu do szczegółu”.
ETAP III
- Jak zaprosisz gości?
- Kto zajmie się przyjmowaniem potwierdzeń?
- Kto powita gości w zakładzie?
- Kto ich oprowadzi i co im powie?
- Jak będzie wyglądał scenariusz wydarzenia?
- Czy chcemy czymś takie spotkanie urozmaicić, a jeżeli tak to by to mogło być? – mam na myśli atrakcję typu koncert, pokaz itp.
- Czy planujesz dla gości jakiś prezent na pamiątkę?
- …i wiele innych, które wyjdą po drodze😊.
W każdym z tych etapów warto pomyśleć o wsparciu agencyjnym. No chyba że mamy swój dział, który może na to poświęcić czas bez uszczerbku na bieżących tematach. A o tym jak wybrać agencję napiszę już kolejnym wpisie.
ZAPRASZAJCIE GOŚCI DO SIEBIE, JEŚLI TYLKO MACIE TAKĄ MOŻLIWOŚĆ!