Blog

123

Poznaj siłę…DLACZEGO!

Czy zakładając firmę, bądź robiąc coś w życiu zastanawiałeś się DLACZEGO to robisz? Dlaczego prowadzisz swój biznes? Dlaczego działasz tak, a nie inaczej? Dlaczego Twoi pracownicy pracują właśnie z tobą? Dlaczego ktoś wybiera Twoje produkty? Dzisiaj polecamy książkę Simona Sineka „Zacznij od Dlaczego” i podpowiadamy, jak to przełożyć na planowanie swoich działań. Dlaczego należy zaczynać od DLACZEGO? Jeżeli chcesz inspirować innych tym co robisz, to zacznij od jasno określonego […]

Życzmy sobie… mądrze i z klasą

Czy masz w zwyczaju składać życzenia świąteczne swoim klientom, partnerom i pracownikom? Zwykle robisz to elektronicznie, telefonicznie czy osobiście? Obecnie coraz częściej siadamy przy komputerze, wybieramy gotowe kartki elektroniczne i rozsyłamy życzenia za pomocą e-maila, Facebooka lub wyciągamy telefon i wysyłamy SMS z szablonem pobranym z Internetu. Bywa i tak, że przekazujemy otrzymaną od kogoś wiadomość dalej, zapominając nawet o zmianie podpisu. Nie ma co ukrywać, że dla większości z nas sztuka […]

Czy moja firma potrzebuje komunikacji wewnętrznej?

„Przecież pracownicy wiedzą, co miałem na myśli!”; „Jeżeli wyznaczamy z Zarządem cele na ten rok, to chyba wszyscy wiedzą co mają robić, aby je osiągnąć, prawda?”; „Dlaczego pracownicy nie identyfikują się z naszą firmą? Dlaczego nie chwalą się pracą u nas, przecież jesteśmy znani?”; „Nasi pracownicy nie angażują się w pracę, mamy poczucie, że musimy ich do wszystkiego zmuszać…” Te i inne stwierdzenia mogą sygnalizować pewne problemy w przekazywaniu […]

Co o nas wiedzą inni? Kilka słów o komunikacji zewnętrznej

Czy wiesz, jak Cię widzą inni? Co o Tobie wiedzą potencjalni pracownicy? Co mówi o Tobie konkurencja? Co może wpływać na wizerunek firmy w komunikacji zewnętrznej? Znak firmowy, identyfikacja wizualna, opinie pracowników i kontrahentów, informacje prasowe, strona internetowa, zaangażowanie społeczne i wiele innych czynników. Komunikacja zewnętrzna ma za zadanie utrzymywać przepływ informacji  pomiędzy firmą, a jej otoczeniem – klientami, dostawcami, inwestorami, dystrybutorami, partnerami i konkurencją.  […]

Komunikacja strategiczna i jej rola w firmie

Czym jest komunikacja strategiczna? Dlaczego sposób komunikowania z otoczeniem jest tak ważny? Co daje nam strategiczne planowanie? Planowanie komunikacji to inwestycja równie ważna, jak planowanie rozwoju firmy. Realizacja działań marketingowych i wizerunkowych bez strategii lub planu komunikacji, to jak wykańczanie wnętrza domu bez projektu. Ciągle niedoceniane jest znaczenie właściwej komunikacji strategicznej, która porządkuje plany i poszczególne etapy naszych działań. Komunikacją strategiczną nazywamy politykę informacyjną […]

123