Blog

Co o nas wiedzą inni? Kilka słów o komunikacji zewnętrznej

Czy wiesz, jak Cię widzą inni? Co o Tobie wiedzą potencjalni pracownicy? Co mówi o Tobie konkurencja?

Co może wpływać na wizerunek firmy w komunikacji zewnętrznej? Znak firmowy, identyfikacja wizualna, opinie pracowników i kontrahentów, informacje prasowe, strona internetowa, zaangażowanie społeczne i wiele innych czynników.

Komunikacja zewnętrzna ma za zadanie utrzymywać przepływ informacji  pomiędzy firmą, a jej otoczeniem – klientami, dostawcami, inwestorami, dystrybutorami, partnerami i konkurencją.  Jest to podstawowe zadanie public relations, które buduje pozytywny wizerunek firmy.

W czasach konkurencji rynkowej nikogo nie trzeba przekonywać, że komunikacja zewnętrzna przyczynia się do osiągania przez firmę sukcesów biznesowych. Jak więc usprawnić komunikację zewnętrzną, by stała się ona skutecznym narzędziem? Należy przede wszystkim precyzyjnie wybrać otoczenie, które z punktu widzenia naszego biznesu jest ważne i do niego kierować komunikaty. Niezwykle istotne jest także uświadomienie sobie podstaw naszego biznesu – tego, jaki obraz naszej firmy chcemy budować na zewnątrz. Powodzenie przedsiębiorstwa nie zależy już tylko i wyłącznie od sukcesów ekonomicznych. Coraz większe znaczenie w realizacji celów biznesowych ma komunikacja, którą należy świadomie i konsekwentnie zarządzać.

Krok I – Zastanów się, jaki obraz Twojej firmy chcesz tworzyć na zewnątrz:

  1. Czy chcesz być postrzegany jako dostawca wartościowych produktów lub usług?
  2. Co inni powinni wiedzieć o Twoim biznesie?
  3. Czy chcesz, aby Twoja firma była postrzegana jako ekspert w jakiejś dziedzinie?
  4. Czy Ty chcesz być twarzą Twojej firmy? Czy jedynie niewidocznym wykonawcą dla znanych marek, realizującym swoje cele biznesowe?
  5. Czy chcesz, aby Twoja firma była rozpoznawalna? Ty i Twoja firma? Czy może tylko Ty albo tylko Twoja firma?
  6. Czy bierzesz odpowiedzialność za swoje działania?
  7. Czy Twoja firma jest odpowiedzialna społecznie?

Krok II – Zdefiniuj swoje otoczenie:

  1. Kto w otoczeniu zewnętrznym jest dla ciebie ważny?
  2. Kto ma wpływ na Twoje działania biznesowe?
  3. Od kogo możesz być zależny?
  4. Z kim powinieneś utrzymywać dobre relacje?
  5. Na kogo oddziałuje Twoja firma?
  6. Z kim Ty i Twoi pracownicy na co dzień się kontaktują?

Krok III – Wróć do swoich celów biznesowych i przygotuj plan tego, co chcesz i możesz zrobić, aby odnieść sukces o jakim marzysz.

… A jeżeli określenie tego jest zbyt trudne, skonsultuj z Nami dalsze działania!

 

Jeżeli ten artykuł był dla Ciebie wartościowy podziel się swoją opinią.

BRANŻA EVENTOWA PORAŻONA KORONAWIRUSEM!

KOMUNIKACJA W ORGANIZACJI EVENTÓ...

KOMUNIKACJA W ORGANIZACJI EVENTÓ...

Warsztaty letnie