Blog

Komunikacja strategiczna i jej rola w firmie

Czym jest komunikacja strategiczna? Dlaczego sposób komunikowania z otoczeniem jest tak ważny? Co daje nam strategiczne planowanie?

Planowanie komunikacji to inwestycja równie ważna, jak planowanie rozwoju firmy. Realizacja działań marketingowych i wizerunkowych bez strategii lub planu komunikacji, to jak wykańczanie wnętrza domu bez projektu. Ciągle niedoceniane jest znaczenie właściwej komunikacji strategicznej, która porządkuje plany i poszczególne etapy naszych działań.

Komunikacją strategiczną nazywamy politykę informacyjną firmy/podmiotu, ukierunkowaną na kształtowanie poglądów, ocen, opinii oraz decyzji innych podmiotów z otoczenia, w sposób korzystny dla własnych interesów. Komunikacja strategiczna pozwala planować koszty, przewidywać rezultaty działań, osiągać wyznaczone cele i spełniać marzenia biznesowe. Strategiczna komunikacja buduje wizerunek firmy, relacje, zaangażowanie, a przede wszystkim zaufanie oparte na dialogu i zrozumieniu pomiędzy nadawcą, a odbiorcą.

Sposób komunikowania z otoczeniem firmy jest równie ważny. Spójna komunikacja wpływa na strategię marki, zapobiega poważnym kryzysom wizerunkowym, ułatwia funkcjonowanie i buduje kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa. Strategiczne planowanie komunikacji, działań public relations, content marketingu i kanałów komunikacji ustawia w czasie niezbędne działania. Już na początku działalności warto zaplanować komunikację tak, aby być gotowym na sukces. W momentach kryzysu lub przyspieszonego rozwoju firmy, warto się zatrzymać i zastanowić nad jej wizją, misją i wartościami, które dodają skrzydeł jej pracownikom – nadają sens działaniu. Opracowanie dokumentu strategicznego dla danej organizacji jest inwestycją przynoszącą wymierne korzyści biznesowe.

A teraz zastanów się:

  • Czym jest dla Ciebie sukces?
  • O czym marzysz?
  • Jak chcesz, aby funkcjonowała Twoja firma?
  • Jakie cele chcesz zrealizować?

I odpowiedz sobie na pytania:

  • Kto jest Ci do tego potrzebny?
  • Gdzie chcesz być rozpoznawalny?
  • Do kogo będziesz kierował swoje działania?

Dzięki strategii komunikacji zyskasz plan, którego realizacja pozwoli osiągnąć Ci wyznaczone cele biznesowe.

Planuj strategicznie!

 

Jeżeli ten artykuł był dla Ciebie pomocny zostaw swoją opinię.

BRANŻA EVENTOWA PORAŻONA KORONAWIRUSEM!

KOMUNIKACJA W ORGANIZACJI EVENTÓ...

KOMUNIKACJA W ORGANIZACJI EVENTÓ...

Warsztaty letnie