Komunikacja strategiczna i jej rola w firmie
Czym jest komunikacja strategiczna? Dlaczego sposób komunikowania z otoczeniem jest tak ważny? Co daje nam strategiczne planowanie?
Planowanie komunikacji to inwestycja równie ważna, jak planowanie rozwoju firmy. Realizacja działań marketingowych i wizerunkowych bez strategii lub planu komunikacji, to jak wykańczanie wnętrza domu bez projektu. Ciągle niedoceniane jest znaczenie właściwej komunikacji strategicznej, która porządkuje plany i poszczególne etapy naszych działań.
Komunikacją strategiczną nazywamy politykę informacyjną firmy/podmiotu, ukierunkowaną na kształtowanie poglądów, ocen, opinii oraz decyzji innych podmiotów z otoczenia, w sposób korzystny dla własnych interesów. Komunikacja strategiczna pozwala planować koszty, przewidywać rezultaty działań, osiągać wyznaczone cele i spełniać marzenia biznesowe. Strategiczna komunikacja buduje wizerunek firmy, relacje, zaangażowanie, a przede wszystkim zaufanie oparte na dialogu i zrozumieniu pomiędzy nadawcą, a odbiorcą.
Sposób komunikowania z otoczeniem firmy jest równie ważny. Spójna komunikacja wpływa na strategię marki, zapobiega poważnym kryzysom wizerunkowym, ułatwia funkcjonowanie i buduje kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa. Strategiczne planowanie komunikacji, działań public relations, content marketingu i kanałów komunikacji ustawia w czasie niezbędne działania. Już na początku działalności warto zaplanować komunikację tak, aby być gotowym na sukces. W momentach kryzysu lub przyspieszonego rozwoju firmy, warto się zatrzymać i zastanowić nad jej wizją, misją i wartościami, które dodają skrzydeł jej pracownikom – nadają sens działaniu. Opracowanie dokumentu strategicznego dla danej organizacji jest inwestycją przynoszącą wymierne korzyści biznesowe.
A teraz zastanów się:
- Czym jest dla Ciebie sukces?
- O czym marzysz?
- Jak chcesz, aby funkcjonowała Twoja firma?
- Jakie cele chcesz zrealizować?
I odpowiedz sobie na pytania:
- Kto jest Ci do tego potrzebny?
- Gdzie chcesz być rozpoznawalny?
- Do kogo będziesz kierował swoje działania?
Dzięki strategii komunikacji zyskasz plan, którego realizacja pozwoli osiągnąć Ci wyznaczone cele biznesowe.
Planuj strategicznie!
Jeżeli ten artykuł był dla Ciebie pomocny zostaw swoją opinię.